Przełączanie na gaz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qura714
    Classic
    • 2011
    • 9

    Przełączanie na gaz

    Czyli kolejna aktualizacja listy na Wigilię w Kryspinowie w Skansenie Smaków 19.12.2014

    SS (kierowca)
    r2r z Izą
    czarna_LK (dojazd na własną rękę)
    mgawron
    maksiu (ewentualny niepewny i niechętny kierowca)
    rafiki

    Nie wiadomo: cezary 70, Krzysiek L, Rob79, Tomasz73 oraz gerard_ktm
    Nie jedzie: Texas
  • george023
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    Przełączanie na gaz

    Witam.
    Od trzech lat użytkuję octavię I z sinikiem 1.6 z fabryczną instalacją gazową Landi Renzo.
    Jakieś pół roku temu zauważyłem, że przełączanie na gaz przestało zależeć od temperatury silnika. Potrafiła przejść na gaz po przejechaniu 200 m na zimnym silniku, albo po przejechaniu 80 km pracować dalej na benzynie. W serwisie stwierdzili że wszystko jet w prządku, a że przeważnie przechodziła na gaz bardzo szybko jeździłem tak dalej.
    Kiedy zrobiło się chłodniej postanowiłem wreszcie zrobić z tym porządek i znowu udałem się do serwisu. Tym razem stwierdzili, że to czujnik temperatury w parowniku i od razu wymienili.
    Teraz przełączenie na gaz następuje gdy wskazówka na tablicy dochodzi do 75 stopni, wcześniej, gdy przedni czujnik działał poprawnie, było to przy 50 stopniach. Zgłosiłem to w serwisie, ale stwierdzili ze wszystko jest w porządku (zmniejszyli jedynie temperaturę przełączania z 40 st. na 35 st.).
    Może ktoś przerabiał podobny temat albo przynajmniej wie gdzie leży problem.
    Od wymiany czujnika przejechałem jakieś 400 km po mieście, praktycznie wszystko na benzynie, bo na krótkich dystansach przy obecnych mrozach na gazie pokonuję może ostatni kilometr.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc

    Komentarz

    • maly2st
      Ambiente
      • 2013
      • 245

      #3
      Jedyne co moge Ci poradzic to abys udal sie do warsztatu co sie ceni(ma nieposzlakowana opinie) w Twojej okolicy i pogadal z jakims fachmajstrem od instalacji LPG ale najpierw zapytam czy trzyma Ci temp (jak wskazowka stanie w pionie czy nie opada na postoju czy jak) ale zanim to zrobisz zgadaj sie z kims kto ma vaga (moze byc jakis prosty amatorski) zeby zczytac bledy i je pokasowac

      Komentarz

      • r2r
        RS
        • 2008
        • 4720
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        george023, olej taki serwis. Przecież widać że nie jesteś tam mile widziany, tylko trujesz paniczom gitarę. Poszukaj w okolicy dobrego gazownika i z nim załatw sobie sprawę.


        Co do samej sytuacji. Parownik nie pokrywa się lodem? Normalnie się rozgrzewa, tak jak reszta układu chłodzenia? Też kiedyś zaczęło mi wariować przełączanie i okazało się że jeden z przewodów z cieczą chłodzącą, dosyć mocno się załamał, przez co nie doprowadzał cieczy do parownika, nie ogrzewając go.
        Artur

        Komentarz

        • jaca-j100
          Classic
          • 2013
          • 11
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Prawdopodobną przyczyną wariowania przełączania na gaz będzie czujnik temperatury gazu znajduje się on za kratką zderzaka po prawej stronie stojąc przodem do samochodu. Jakiś czas temu landi zmieniło czujnik z takiego
          Polecamy czujnik temperatury reduktora IG1, SE81 do układów zasilania LPG produkcji Landi Renzo: IGS, LCS i OMEGAS czyli urządzenie mierzące temperaturę paro...

          na na taki
          Przepraszamy. Strona, której szukasz nie została odnaleziona. Prawdopodobnie została skasowana, zmieniono jej nazwę albo została czasowo usunięta


          w tym drugim kabelki wychodzące z czujnika lubią się wyłamywać, wysuwać są obsadzone w silikonie? Była jakaś wadliwa partia sam w ciągu trzech ostatnich miesięcy wymieniłem trzy czujniki . W końcu udało mi się zdobyć starego typu i jest ok.
          Spróbuj odłączyć przewody od czujnika i sprawdzić czy się będzie przełączał, przejdzie wtedy na czasowe przełączenie okoł 4 minut bez względu na temperaturę

          Komentarz

          • r2r
            RS
            • 2008
            • 4720
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            jaca-j100, też dobry trop
            Artur

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              george023, kup kabelek i ściagnij sobie program do LandiRenzo. Sprawdź jaką wyświetla temperaturę i bodajże po kliknięciu F2 sprawdź czy i jakie błedy program wyświetla.
              Uwierz mi, to jest naprawdę proste.
              Polecam ccy.com.pl
              W strefie download masz program do LR.
              Jesli chodzi o czujnik tem. to możesz go sprawdzić np. multimetrem (nawet takim z marketu za 15 zyla) włączając sondy na pomiarze omów zakres 20k. Przy wzroście temperatury maleje rezystancja.
              Jesli chodzi o przełączenie z benzyny na LPG to wiekszość LandiRenzo umożliwia manualne wejście na gaz. Przy przekręcaniu kluczyka w pozycję kontrolek trzymaj przycisk od gazu jakieś 3 sekundy po czym uruchom silnik.

              [ Dodano: Nie 11 Maj, 14 14:53 ]
              W sofcie jest również tabelka wg której sterownik przełącza na LPG. Wstawiasz tam czas i temperaturę oraz rodzaj przejścia- czy przy wzroście, czy przy spadku obrotów noi prędkość obrotową silnika przy przejściu. Warto posprawdzać te nastawy.

              [ Dodano: Nie 11 Maj, 14 14:55 ]
              Jest również opcja z jakiego czujnika temperatury korzysta sterownik. Być może został niewłaściwy ustawiony?
              Ten drugi ze zdjęcia to 2k2. Są bodajże 4 do wyboru, w tym czujnik temperatury silnika (!)

              [ Dodano: Nie 11 Maj, 14 15:04 ]
              Ce domaine est peut-être à vendre!


              Tak wygląda karta parametrów.
              Wiekszość danych jest 0,00 gdyż zrzut robiłem bez podłączenia z autem.

              Komentarz

              Pracuję...